So the previous problem occoured again: look up for a word, and then lookupper's dictionary display another word, but the AI translator display correctly.
Text source: https://speakly.me/en/listening-exercise/215
And if you couldn't read that, maybe because it need to be premium or something sort of, maybe you could use the text below, because it seems like even if I copy the text to another place, the issue still there.
Here the text:
My ClassroomStudy AreaWord BankExplore
Lue
TextTranslationAudio
Other exercises
Listening exercise
Hyvät elokuvat, huonot elokuvat
Do you go to the movies often? What kind of movies do you like? What's your favorite movie?
Hei, olen Veera, ja tervetuloa kuunteluharjoitukseemme. Tässä harjoituksessa kerron sinulle lempielokuvistani. Kuuntele tarkkaan, ja katsotaan, miten paljon ymmärrät.
Tänään aion kertoa elokuvista, mutta anna minun ensin kysyä eräs kysymys. Mistä sinä pidät eniten - elokuvista vai televisiosarjoista? Minä pidän molemmista.
Pidän siitä, että elokuvissa on lyhyt, mutta mielenkiintoinen tarina. Ja pidän siitä, että televisiosarjat ovat pitkiä. Näin voit oppia enemmän tarinan hahmoista. Itse asiassa en katso paljon televisiota. Minulla ei ole aikaa.
Tämä tarkoittaa sitä, ettei minulla ole paljon aikaa katsoa myöskään televisiosarjoja. Koska elokuvat ovat lyhyempiä, katson enemmän elokuvia kuin televisiosarjoja.
Minkälaisista elokuvista sinä pidät? Minä pidän monista erilaisista elokuvista. Tavallisesti pidän romanttisista komedioista. Pidän myös fantasiaelokuvista. Erityisesti silloin, kun ne ovat romanttisia. Pidän myös historiallisista elokuvista.
Varsinkin silloin, kun elokuvassa on rakkaustarina. Näyttää siltä, että olen hyvin romanttinen ihminen, koska eniten kaikista tarinoista pidän juuri tarinoista rakkaudesta.
Kuitenkin pidän vain onnellisista rakkaustarinoista. En pidä surullisista tarinoista. Sen takia en tavallisesti pidä draamaelokuvista. En myöskään pidä toimintaelokuvista. Paitsi, jos elokuvassa on hyvä rakkaustarina, tietenkin.
Ja minä inhoan kauhuelokuvia. En todellakaan pidä niistä. En ole koskaan pitänyt kauhuelokuvista, ja en koskaan tule pitämäänkään.
En ymmärrä, miksi ihmiset pitävät sen kaltaisista pelottavista elokuvista. Mutta entä sinä? Minkälaisista elokuvista sinä pidät?
Ja mikä on sinun lempielokuvasi? Minun lempielokuvani on “Sankari”. Se on kiinalainen elokuva. Se on hyvin kaunis elokuva, mutta siinä on hyvin surullinen tarina. Aikaisemmin sanoin, että pidän romanttisista elokuvista.
Mutta pidän myös hyvistä aasialaisista elokuvista. Miksikö pidän niistä? Koska ne ovat erilaisia. Olisi tylsää katsoa aina samankaltaisia elokuvia.
Monissa elokuvissa on sama tarina, ja en tykkää katsoa samaa vanhaa tarinaa uudelleen ja uudelleen. Pidän erilaisista tarinoista.
Sen takia katson välillä vanhoja elokuvia ja välillä uusia elokuvia, joskus taas katson Hollywood-elokuvia ja joskus elokuvia, jotka ovat suosittuja. Täydellinen elokuva minulle on romanttinen elokuva.
Käytkö usein elokuvissa? Vai katsotko elokuvia kotona? Minä en käy elokuvissa usein, käyn ehkä vain kaksi tai kolme kertaa vuodessa.
Katson usein elokuvia internetistä. Mutta jos on jokin erittäin hyvä elokuva, silloin menen katsomaan sen elokuvateatteriin.
No, itseasiassa tykkään mennä elokuvafestivaaleille, mutta elokuvat, jotka siellä näytetään ovat hieman erilaisia. Tavallisesti ne eivät ole helppoja katsoa, eikä niitä ole tehty kaupalliseen tarkoitukseen.
Sen takia ne ovat erilaisia. Olen varma, että tiedät, mitä tarkoitan. Kuitenkin, menen tavallisesti elokuviin, jos tiedän, että elokuva on todella hyvä, tarina on kiinnostava ja elokuva näyttää hyvältä suurella valkokankaalla.
Muistan yhden kerran, kun menin katsomaan elokuvaa, jonka todella halusin nähdä. Se oli kuuluisa kiinalainen elokuva kiinnostavalla tarinalla, ja siinä oli paljon taistelukohtauksia ja ihmisiä lentämässä ilmassa.
Juuri sen kaltainen elokuva, josta pidän valtavasti. Se esitettiin elokuvafestivaaleilla vain kerran.
Elokuva alkoi todella myöhään, kello kymmeneltä tai yhdeltätoista. Ja olin väsynyt. Muistan, että näin elokuvan alun, ehkä ensimmäiset kolmekymmentä minuuttia, ja sitten nukahdin.
Heräsin, kun jäljellä oli vain noin puoli tuntia elokuvasta. Koska olin nukkunut suurimman osan elokuvasta, en ymmärtänyt tarinaa. Keitä nämä ihmiset ovat? Miksi he tappelevat? En ymmärtänyt mitään. Minun täytyi katsoa koko elokuva uudelleen kotona.
No, mitä sinä aiot tehdä tänä iltana? Aiotko olla kotona, ja katsoa elokuvaa tai televisiosarjaa? Vai menetkö elokuviin? Minusta tuntuu, että aion jäädä kotiin katsomaan elokuvaa. Se tulee olemaan luultavasti romanttinen elokuva.
Toivoin, että pidit tästä tarinasta ja koit sen innostavana! Muuten, tässä on mahtava kieltenoppimisniksi, joka auttaa sinua oppimaan suomea paljon nopeammin.
Yritä kuunnella tämä harjoitus useaan kertaan päivässä (jopa silloin, kun se vain soi taustalla, sillä aikaa kun teet muita asioita), ja kuuntele tämä harjoitus ainakin 3-5 kertaa.
Kun teet sen, annat itsellesi tarpeeksi aikaa ottaaksesi vastaan uuden tiedon, ja tulet ymmärtämään enemmän jokaisella kuuntelukerralla. Jatka hyvää työtä! Kuulemisiin seuraavaan kertaan!
SpeedLoop
04:0002:42